Městská část Brno-střed chce redukovat provoz tramvají historickým centrem, tedy od nádraží Masarykovou ulicí přes náměstí Svobody a Rašínovu na Moravské náměstí. Radní a autor návrhu Jan Mandát argumentuje tím, že od 1. ledna město výrazně sníží provoz aut v pěší zóně a je tedy správné zabývat se i tramvajemi. Městská část informovala o záměru dopravní podnik, který zhodnotí, zda lze omezení tramvají uskutečnit.
Zvažují se možné varianty, rozhodnutí není definitivní
Dopravní podnik podle mluvčí Hany Tomaštíkové záměr dostal a nyní pracuje na vyhodnocení možných variant omezení či úplného vyloučení provozu. “Zatím uvažujeme o omezení o letních prázdninách příští rok. Domluveného ale není zatím nic a nevíme, jestli to bude možné,” upozornil Mandát. Někteří členové jedné ze stran magistrátní koalice totiž vydali o víkendu na Facebooku status, z něhož bylo možné dovodit, že tramvaje centrem příští rok nepojedou, že je vše domluvené.
“Šaliny” jezdí centrem od roku 2006
Tramvaje nejezdily centrem od roku 1999 z rozhodnutí magistrátu, vrátily se o sedm let později, aby zajistily obsluhu historického centra. Jinak je možné dostat se do něj pouze ze zastávek na okrajích centra. Přes náměstí Svobody jezdí linka 4 v pětiminutovém intervalu a linka 9 v desetiminutovém intervalu. Trasa také často slouží jako výluková či odklonová při plánovaných výlukách a mimořádnostech v provozu.
Ve hře je i audit zpracovávaný VUT
Podle Mandáta je brněnská pěší zóna unikátní tím, kolik aut a tramvají po ní jezdí. “Chceme, aby byl pohyb chodců výrazně komfortnější. Auta jsou objektivně největší problém,” řekl Mandát. Připomněl také, že Vysoké učení technické zpracovává audit pěší zóny, ze kterého mohou vzejít další návrhy na různá opatření.
Zdroj: ČTK, foto: Wikipedia
Buďte první kdo přidá komentář