
Královopolský tunel na silničním okruhu kolem Brna za sebou stále nemá kolaudaci. O její zisk se Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) znovu pokusilo snížením rychlosti z 80 km/h na 60 km/h v oblasti křižovatky okruhu s Hradeckou ulicí. Tunel už deset let oficiálně funguje ve zkušebním provozu.
Nové snížení rychlosti je dalším z řady kroků, které silničáři podnikli, aby splnili hlukové limity a získali kolaudaci klíčové brněnské dopravní stavby. V loňském roce provedli pokládku takzvaného tichého asfaltu.
„Toto opatření ke snížení hlukové zátěže značně pomohlo, nicméně ještě k překračování limitů dochází. Snížení rychlosti je pravděpodobně poslední možností, jak hlukovou zátěž snížit,“ uvedl podle serveru zDopravy.cz ředitel brněnského závodu ŘSD David Fiala. Možné snížení rychlosti avizovali silničáři už v únoru.
V celé oblasti silnic Hradecká a Žabovřeská před Královopolským tunelem proběhne měření hluku z dopravy. Silničáři jej provedou v průběhu května a začátkem června. Na dodržování rychlosti bude namátkově dohlížet policie. Výsledky měření předá ŘSD krajské hygienické stanici spolu s žádostí o souhlas s kolaudací stavby.

Město chce přizpůsobivé rychlostní omezení
Brněnský radní pro dopravu Petr Kratochvíl vyjádřil pochopení pro nevůli řidičů, kteří budou rychlostně omezeni v klíčovém úseku brněnského velkého městského okruhu. Co nejdřívější kolaudace Královopolského tunelu je však priorita.
„Podle výsledků měření plánujeme na daném úseku případně projednat změnu nejvyšší dovolené rychlosti pomocí telematických systémů, která by se měnila s ohledem na denní dobu a intenzitu,“ doplnil podle serveru zDopravy.cz Kratochvíl.
Královopolský tunel je z brněnských tunelů nejnovější. Měří 1 237 metrů, denně jím projede zhruba 30 tisíc vozidel.
Autor: pjk, foto: ŘSD
Buďte první kdo přidá komentář