
Z podchodu pod brněnským hlavním nádražím mizí stánkový prodej. Vedení města dalo výpověď společnosti, která stánky pronajímala. Připravuje se totiž na opravu podchodu za desítky milionů korun. Po dokončení rekonstrukce už zde nebudou prodejci nekvalitního zboží, ale jen vybraného sortimentu.
Podchod pod hlavním nádražím v Brně je nechvalně známý množstvím stánků s nekvalitním zbožím. Levné oblečení, kabelky či svítící dekorace do budoucna nahradí sortiment, který schválí městská rada.
Stánkový prodej je zde proto od pondělí zrušen. Většina prodejců vyklízí stánky z chodby od obchodního domu Tesco po vestibul pod tramvajovými nástupišti, někteří ale stále prodávají. Město vede soudní spory o ukončení jejich činnosti.
O připravované rekonstrukci včetně vizualizací jsme naposledy psali v tomto článku.
Nový podchod, nové stánky
Přípravu rekonstrukce nevábného prostoru, kterým denně prochází tisíce lidí, město zahájilo po soudním vyjasnění vlastnictví. Brněnští radní už představili koncepci budoucí podoby a dokončují dokumentaci. Na řadu posléze přijde výběr firmy, která obnovu pochodu zrealizuje.
„Jakmile dokumentaci dokončíme, budeme přesně znát i soutěžní cenu. A až vybereme v soutěži firmu, budeme také znát termín, dokdy bude první etapa rekonstrukce hotová. V tu chvíli také chceme vypsat poptávkové řízení na prodejce v nových stáncích,“ uvedl pro veřejnoprávní Českou televizi první náměstek primátorky Petr Hladík.
Podle něj by mělo jít o prodejce rychlého občerstvení, potravin, pečiva, oříšků, chybět by neměla trafika. V úvahu také přichází oslovit firmy, které se zabývají koncepcí obchodních prostorů a dokážou zajistit požadovaný mix služeb.
První etapa začne už letos
Samotná rekonstrukce podchodu byla rozdělena na dvě etapy. První začne už letos a zahrne část od východu ke Zvonařce až po rozvětvení k tramvajovým zastávkám před nádražím. Ve druhé etapě by se mělo příští rok začít pracovat v severní části pod tramvajovými nástupišti na Nádražní ulici.
Druhá fáze rekonstrukce navíc souvisí s proměnou přednádražního prostoru. Vedení města plánuje jeho výraznou proměnu. Z podchodu by už k tramvajím nemusela vést tři schodiště, ale pouhé dvě s eskalátory. Tuto etapu už ovlivní nové vedení města, které vzejde z komunálních voleb letos na podzim. Hladík předpokládá, že novou podobu přednádražního prostoru navrhnou architekti v soutěži. „Měl by vypadat podobně jako Joštova ulice, tedy otevřený prostor bez zábradlí a bez aut,“ sdělil pro Českou televizi.
Obě rekonstrukce souvisejí s postupnou celkovou proměnou stávajícího brněnské hlavního nádraží a blízkého prostoru. V předchozích letech došlo k modernizaci železniční části nádraží, dokončuje se rekonstrukce památkově chráněné nádražní budovy. Rekonstrukcí také prošlo blízké autobusové nádraží naproti Grand Hotelu.
Autor: pjk, foto: město Brno, archiweb
Buďte první kdo přidá komentář